Ma 17.12. klo 17:00  ravitsemusterapeutti Laura Heikkilän luento reumasairaille soveltuvasta ravinnosta.

Joulukahvit jäsenille, tervetuloa.

Kajaanin reumayhdistys ry

Tukihenkilötoiminta

Kajaanin Tules-yhteyshenkilö

Olemme saaneet pitkästä aikaa joukkoomme vertaistukihenkilön.

”Hei, Olen Minna. Selkärankareumani puhkesi talvella 2012. Oireita oli kyllä ollut jo nuoruudesta lähtien, mutta tuolloin sairaus iski kunnolla. Pääsin nopeasti hoitoon ja tilanne rauhoittui.
Etsin vastasairastuneena vertaistukea, jota löysin internetin välityksellä. Kaipasin kuitenkin enemmän, onneksi Reumaliitto ”huomasi” minut ja pääsin TULES- yhteyshenkilö- koulutukseen. TULE- yhteyshenkilötoiminnan tavoitteen on olla ensikosketus ja vertaistuki vastasairastuneelle. Toiminta on maanlaajuista ja toimii Facebookissa ja sähköpostitse, sairausryhmittäin löytyy omat vertaistukijat. Kaipasin kuitenkin enemmän ja tarjouduin reumayhdistykselle vertaistukihenkilöksi.
Olet sitten vastasairastunut tai jo pidemmällä historialla, haluan olla tukenasi ja apunasi taipaleella. Minuun voi olla yhteydessä sähköpostitse tai puhelimitse. Vaikka sairastan selkärankareumaa, voi minuun olla yhteydessä myös muita reumasairauksia sairastavat, autan sen minkä voin.
Minulla on vaitiolovelvollisuus, joten kaikki keskustelut jäävät vain minun tietooni, ellei vertaistuen tarvitsija toisin halua.”

Minna Romppainen
puh. 040 589 5807 (varmimmin tavattavissa 18:00 – 20:00)
sähköposti: minna.romppainen@gmail.com

Joukkoomme tarvittaisiin tukihenkilöiksi innostunutta esim. atk-osaajaa.