Kerhotoiminta

ma 21.10. Jumppa Kainuun Fysioterapia klo 12.40-13.40.

ti 22.10. Harrastepiirissä opetellaann Makrame-solmeilua Pirjon opastuksella ja jatketaan myös seuraavana tiistaina klo 12-14 Ilmottaudu mukaan puh. 0400787127

la. 26.10. Allasjumppa  Kaukavedessä klo 11:15 - 12:00

ma 28.10. Jumppa Kainuun Fysioterapia klo 12.40-13.40

ma 28.10 Jäsenilta klo 17-19  Vierailemme Kainuun Muistiyhdistyksen tiloissa Kauppakatu 36,muistikuntoutusvastaava Lea Torvinen kertoo meille muistin huollosta. Kahvitarjoilu. Ilmottaudu mukaan puh. 0400787127 miel. tekstiviesti. Tervetuloa kuulemaan tärkeästä asiasta.

Kajaanin reumayhdistys ry

Fibromyalgian vertaisryhmä

Fibromyalgiaa sairastavien vertaistukiryhmän kokoontumiset kerran kuukaudessa. Kajaanin reumayhdistyksen uutena toimintana alkoi syksyllä 2018 kokoontua kuukausittain fibrojen vertaisryhmä. Ohjelmassa on kahvittelua ja avointa jutustelua esimerkiksi jaksamisesta työelämässä ja arjessa, sekä oireiden hoidosta ja helpottamisesta. Muutakin toimintaa suunnittelemme ja pyrimme toteuttamaan osallistujien toiveiden mukaan. Ryhmässämme on monessa eri elämäntilanteessa olevia osallistujia, osa työelämässä ja osa sen ulkopuolella. Osa on sairastanut fibromyalgiaa useampia vuosia, toisille sairaus voi olla aivan uusi ja tuntematon. Olet tervetullut mukaan tutustumaan ryhmäämme vaikket olisikaan vielä yhdistyksen jäsen, mutta kaipaat matalan kynnyksen keskusteluseuraa ja vertaistukea.

Terveisin,      Fibrovastaava,

Kukka-MaariaKemppainen

Lisätietoa fibromyalgiasta ja Reumaliiton tapahtumia

Reumaliiton internetsivuilla www.reumaliitto.fi löytyy kattavasti tietoa fibromyalgiasta ja esimerkiksi ravinnon ja liikunnan merkityksestä. Sivuilla löytyy myös ilmaiseksi luettavissa oleva tammikuussa 2018 ilmestynyt Fibromyalgia ja liikuntaopas.

Vuosittain 12.5. vietetään kansainvälistä fibromyalgiapäivää, jonka tavoitteena on tehdä fibromyalgiaoireyhtymää tunnetuksi terveydenhuollossa ja yleisön keskuudessa.

Reumaliitolla on myös reumatologin suoria Facebook-verkkoluentoja ja kyselytunteja fibromyalgiasta ja muista reumasairauksista. Luentoja voi katsoa myös jälkikäteen Facebookissa tai Reumaliiton YouTube-kanavalla. https://www.youtube.com/user/SuomenReumaliitto Ry

Reumaliitto järjestää sopeutumisvalmennuskursseja myös fibromyalgiaa sairastaville.

Vuonna 2019 järjestettäviä kursseja ovat

-Fibromyalgia ja kipu, 7-11.10.2019, Nokian Eden, Nokia

sekä verkkokurssit

-Miten jaksan fibromyalgian kanssa työelämässä?

16.3-13.4.2019 ja 9.9-12.10.2019.

Lisätietoa https://www.reumaliitto.fi/fi/reumaliitto/sairastuneille-laheisille/sopeutumisvalmennus

Kajaanin Tules-yhteyshenkilö
Minna Romppainen