Kerhotoiminta

ke 20.11.2019 JOULURUOKAILU

la 23.11. allasjumppa klo 11.15-12.00

ma 25.11. jumppa klo 12.40

ma 25.11.2019 klo 17.00-18.00 kirjastonhoitaja Päivi Ojala esittelee E-kirjapalveluja ja kirjaston nykyistä toimintaa.                            Klo 18.00 SYYSKOKOUS esillä sääntömääräiset asiat

ti 26.11. Harrastepiiri 12-14

la 30.11. klo 9-15

Joulumyyjäiset Musiikkiopistolla

UUTTA to 12.12. klo 17.00  Sotkamon Fibro-kerho toinen kokoontuminen Nuorisotalo Asema 13, Keskuskatu 13 kerhotilat.

Kajaanin reumayhdistys ry

Fibromyalgian vertaisryhmä

Fibromyalgiaa sairastavien vertaistukiryhmän kokoontumiset kerran kuukaudessa. Kajaanin reumayhdistyksen uutena toimintana alkoi syksyllä 2018 kokoontua kuukausittain fibrojen vertaisryhmä. Ohjelmassa on kahvittelua ja avointa jutustelua esimerkiksi jaksamisesta työelämässä ja arjessa, sekä oireiden hoidosta ja helpottamisesta. Muutakin toimintaa suunnittelemme ja pyrimme toteuttamaan osallistujien toiveiden mukaan. Ryhmässämme on monessa eri elämäntilanteessa olevia osallistujia, osa työelämässä ja osa sen ulkopuolella. Osa on sairastanut fibromyalgiaa useampia vuosia, toisille sairaus voi olla aivan uusi ja tuntematon. Olet tervetullut mukaan tutustumaan ryhmäämme vaikket olisikaan vielä yhdistyksen jäsen, mutta kaipaat matalan kynnyksen keskusteluseuraa ja vertaistukea.

Terveisin,      Fibrovastaava,

Kukka-MaariaKemppainen

Lisätietoa fibromyalgiasta ja Reumaliiton tapahtumia

Reumaliiton internetsivuilla www.reumaliitto.fi löytyy kattavasti tietoa fibromyalgiasta ja esimerkiksi ravinnon ja liikunnan merkityksestä. Sivuilla löytyy myös ilmaiseksi luettavissa oleva tammikuussa 2018 ilmestynyt Fibromyalgia ja liikuntaopas.

Vuosittain 12.5. vietetään kansainvälistä fibromyalgiapäivää, jonka tavoitteena on tehdä fibromyalgiaoireyhtymää tunnetuksi terveydenhuollossa ja yleisön keskuudessa.

Reumaliitolla on myös reumatologin suoria Facebook-verkkoluentoja ja kyselytunteja fibromyalgiasta ja muista reumasairauksista. Luentoja voi katsoa myös jälkikäteen Facebookissa tai Reumaliiton YouTube-kanavalla. https://www.youtube.com/user/SuomenReumaliitto Ry

Reumaliitto järjestää sopeutumisvalmennuskursseja myös fibromyalgiaa sairastaville.

Vuonna 2019 järjestettäviä kursseja ovat

-Fibromyalgia ja kipu, 7-11.10.2019, Nokian Eden, Nokia

sekä verkkokurssit

-Miten jaksan fibromyalgian kanssa työelämässä?

16.3-13.4.2019 ja 9.9-12.10.2019.

Lisätietoa https://www.reumaliitto.fi/fi/reumaliitto/sairastuneille-laheisille/sopeutumisvalmennus

Kajaanin Tules-yhteyshenkilö
Minna Romppainen