iihtymisvaihe tuli Kainuussa päälle,  joten ensi viikon  toiminnassa noudatetaan annettuja suosituksia ja toimitaan seuraavasti,

to 14.1. Allasjumppa klo 15.30 PERUTTU

ma 18.1.klo 13.00 Jumppa  Fysios

ma 18.1. klo 17.00 Fibrokerho Tutun Tupa  PERUTTU  kokonaan keväältä

ti 19.1. klo 12.15 Tiistaikerho  Digikerho tutustutaan digi-maailmaan ruohonjuuritasolla    Tutun Tupa,

ma 25.1. klo 13.00 Jumppa

ma 25.1. klo 17.00 Jäsenilta,  johon vuonna 2020 liittyneet uudet jäsenet kutsutaan ja vanhat ovat myös tervetulleita tutustumaan toimintaan ja hallitusjäseniin. Tutun Tupa

ti 26.1. klo 12.15 Tiistaikerho pelaillaan Tutun Tupa

Tervetuloa mukaan toimintaan.

Kiitos kaikille myyjäisissä käyneille, tuotteita löytyy vielä Tutun Tuvalta.

Vertaistapaamisen ja vapaaehtoistyön merkitys

Yksi toiminnan tärkeimmistä tehtävistä on tarjota vertaistukea, vuorovaikutusta samassa tilanteessa olevien kanssa.

Kun on lähtenyt yhdistyksen järjestämään tiaisuuteen ja siitä on jäänyt hyvä mieli, vahvistaa se kaikin puolista jaksamista. Oman aikansa antaminen ja vapaaehtoinen työskentely yhteisen hyvän eteen lisää todetusti merkityksellisyyden tunnetta elämässä.

Parhaimmillaan vapaaehtoistyö antaa mahdollisuuden itsensä kehittämiseen ja sosiaalisiin verkostoihin, tarjoaa keinoja sairauden kanssa pärjäämiseen ja tuo iloa arkeen. Innostus tarttuu ja houkuttelee mukaan uusia ihmisiä.

Jokaiselle on paikkansa ja jokainen tapaaminen yhdistyksen järjestämässä tilaisuudessa on luonteeltaan vertaistapaaminen.  Reumayhdistys tarjoaa erilaisia osallistumisen mahdollisuuksia. Voit käydä yksittäisissä tapahtumissa tai tulla toimintaan mukaan sitoutuneemmin. Toimintaryhmiä ohjaavatkin pääsääntöisesti omat jäsenemme. Yhdessä oleminen ja tekeminen on vuorovaikutusta parhaimmillaan samanlaisessa tilanteessa olevien kanssa.

Kouluttaudu Reumatroppi-vertaisohjaajaksi!

Siilinjärvi 12.-13.3.2021 klo 10.00-16.00, ilmottaudu 15.2. mennessä

Fibromyalgia, mitä se on?

Lisätietoa fibromyalgiasta ja Reumaliiton tapahtumia

Reumaliiton internetsivuilla www.reumaliitto.fi löytyy kattavasti tietoa fibromyalgiasta ja esimerkiksi ravinnon ja liikunnan merkityksestä. Sivuilla löytyy myös ilmaiseksi luettavissa oleva tammikuussa 2018 ilmestynyt Fibromyalgia ja liikuntaopas.

Vuosittain 12.5. vietetään kansainvälistä fibromyalgiapäivää, jonka tavoitteena on tehdä fibromyalgiaoireyhtymää tunnetuksi terveydenhuollossa ja yleisön keskuudessa.

Reumaliitolla on myös reumatologin suoria Facebook-verkkoluentoja ja kyselytunteja fibromyalgiasta ja muista reumasairauksista. Luentoja voi katsoa myös jälkikäteen Facebookissa tai Reumaliiton YouTube-kanavalla.

Reumaliitto järjestää sopeutumisvalmennuskursseja myös fibromyalgiaa sairastaville.

Vuonna 2021 järjestettäviä kursseja ovat

Lisätietoa https://www.reumaliitto.fi/fi/reumaliitto/sairastuneille-laheisille/sopeutumisvalmennus